Binnenkort meer duidelijkheid over eerste certificering traditioneel vaartuig?

Dit najaar staat de interpretatie van hoofdstuk 24 (ES-TRIN) op agenda van de CESNI. Er wordt dan vastgesteld hoe er om gegaan moet worden met een aantal onduidelijkheden in het ES-TRIN. Bijvoorbeeld over de emissie-eisen aan geïnstalleerde verbrandingsmotoren. Zodra dat gedaan is, kan ILT het normenkader bepalen en kunnen de eerste traditionele schepen gecertificeerd worden.

Om te bepalen of een schip een traditioneel vaartuig is, is Stichting ATV (Stichting Adviesorgaan Traditionele Vaartuigen) opgericht. Opname in het Register Varend Erfgoed Nederland is dus niet voldoende. Stichting ATV heeft inmiddels diverse schepen aangemerkt als “Traditioneel vaartuig”.  Als CESNI dit najaar inderdaad duidelijkheid geeft over de interpretaties van H24, kan op basis van het gebruikers- en het veiligheidsconcept het normenkader vastgesteld worden. En kan het schip gecertificeerd worden.

Een gebruikers- en veiligheidsconcept is een korte omschrijving waar het schip voor gebruik wordt en welke veiligheidsmiddelen aan boord aanwezig zijn. BSC heeft regelmatig contact met Stichting ATV en volgt de ontwikkelingen op de voet. Wilt u uw schip als traditioneel vaartuig laten keuren?  Meld je nu alvast bij ons aan!

Deel deze post:

Actueel nieuws

januari 2, 2024

Vacature Administratief medewerker

Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging én heb jij passie voor de binnenvaart? Dan is deze administratieve functie voor jou! Als administratief medewerker ben je…
Klik hier en lees verder
november 1, 2023

Binnenvaartcertificaat verlengen

De schorsing van het NBKB heeft tot gevolg dat de inspecties die ingepland zijn bij NBKB-inspecteurs niet uitgevoerd kunnen worden. …
Klik hier en lees verder
januari 20, 2023

Verlopen van certificaat

januari 20, 2023

Interpretatie hoofdstuk 24 – Traditionele Vaartuigen

januari 20, 2023

Unie Binnenschipcertificaten nu ook in Nederland afgegeven

januari 20, 2023

Combinatietarief