Interpretatie hoofdstuk 24 – Traditionele Vaartuigen

De vragen over de certificering van traditionele vaartuigen die ingebracht zijn in het CESNI zijn behandeld. CESNI heeft de interpretaties van de Nederlandse delegatie over traditionele vaartuigen overgenomen en geformaliseerd ESTRIN-FAQ (cesni.eu).

De volgende stap is dat ILT voor ieder schip het normenkader vaststelt. Ook moet duidelijk worden hoe de onderzoeken (inspecties) aan boord moeten worden uitgevoerd en hoe we om moeten gaan met het normenkader. Hiervoor is overleg tussen ILT, Stichting Adviesorgaan Traditionele Vaartuigen, keuringsinstanties en belangenverenigingen nodig.  Het zou mooi zijn als dit op een niet al te lange termijn met elkaar afgestemd kan worden.  

Wilt u uw schip als traditioneel vaartuig laten keuren, of heeft u vragen? Neem contact met ons op, we helpen u graag.

Lees hier het vorige bericht over de interpretatie van hoofdstuk 24

Deel deze post:

Actueel nieuws

november 1, 2023

Binnenvaartcertificaat verlengen

De schorsing van het NBKB heeft tot gevolg dat de inspecties die ingepland zijn bij NBKB-inspecteurs niet uitgevoerd kunnen worden. …
Klik hier en lees verder
januari 20, 2023

Verlopen van certificaat

januari 20, 2023

Interpretatie hoofdstuk 24 – Traditionele Vaartuigen

januari 20, 2023

Unie Binnenschipcertificaten nu ook in Nederland afgegeven

januari 20, 2023

Combinatietarief

december 22, 2022

Certificering voor een eenmalige reis voor pleziervaartuigen met CE

Voor een eenmalige reis wordt een voorlopige certificaat afgegeven Dit certificaat is maximaal 1 maand geldig Het normenkader voor de certificering is vastgelegd in hoofdstuk 24 van…
Klik hier en lees verder